Donation for Ukrainian Refugees

Ukraine is one of the communities we study in Grade 3 Social Studies, and in this time we talked about the conflict with Russia.
Students were concerned and felt sad for the Ukrainian refugees. Miss Christine asked them if they would like to help them and they suggested selling pop-its at school.

They advertised their fundraiser and organized a sale during recess.

Miss Christine reached out to an organization (La Caravane Philanthrope) working in the refugee camps in Tijuana where many Ukrainians are staying hoping they will be able to cross the border.
The students raised $1,910 pesos and we had a zoom meeting with the organization to present our donation and asked questions about life in the refugee camps.

Thank you to our Rex community for their help, and special shout out to the Grade 3 students and teacher for this kind effort!

Ucrania es una de las comunidades que estudiamos en Estudios Sociales de 3er Grado, y en este tiempo hablamos sobre el conflicto con Rusia. Los estudiantes estaban preocupados y tristes por los refugiados ucranianos. Miss Christine les preguntó si les gustaría ayudarlos y sugirieron vender pop-its en la escuela. Anunciaron su recaudación de fondos y organizaron una venta durante el recreo.

Miss Christine contactó a una organización (La Caravane Philanthrope) que trabaja en los campos de refugiados en Tijuana donde muchos ucranianos se quedan con la esperanza de poder cruzar la frontera.

Los estudiantes recaudaron $1,910 pesos y tuvimos una reunión por zoom con la organización para presentar nuestra donación y hacer preguntas sobre la vida en los campos de refugiados.

¡Gracias a nuestra comunidad de Rex por su ayuda, y un saludo especial a los estudiantes y maestros de 3er grado por este amable esfuerzo!